Najważniejsi goście są, publika dopisała, wszystko dopięte na ostatni guzik i jeszcze tylko żeby telewizja przyjechała. Ranga wydarzeń samorządowych, kulturalnych, sportowych czy biznesowo-gospodarczych, wzrastała i ciągle jeszcze wzrasta, gdy choćby migawka z tego eventu pojawi się na antenie, najlepiej ogólnopolskich nadawców. Dlatego sprytni i pomysłowi organizatorzy, wiedzą jak „sprzedać” zaproszenie dla redakcji, żeby dziennikarze chcieli „obsłużyć” i przygotować z imprezy relację, najlepiej newsową. Np. w powiecie mieleckim powstał największy w Polsce herb z plastikowych nakrętek, połączony z akcją charytatywną. Można i trzeba promować takie wydarzenia w mediach społecznościowych, zdarza się że i tam zasięgi dorównują, a czasami nawet przebijają, pomiary oglądalności w stacjach telewizyjnych. Streaming różnych wydarzeń do Internetu staje się normą. Dlatego monopol medialny, z korzyścią dla wszystkich odbiorców, już dawno został rozbity.