Opis modułu:
Uczestnicy poznają techniki i strategie budowy dobrych relacji z mediami lokalnymi i ogólnopolskimi.
W jaki sposób nawiązać kontakt, zachęcić do współpracy, zaistnieć w newsach, felietonach, reportażach? Jak zaprzyjaźnić się z konkretnymi dziennikarzami i budować dobry wizerunek naszego urzędu, firmy, instytucji?
Szczegółowy program:
- Promowanie wydarzeń związanych z urzędem, instytucją, firmą. Myślenie skierowane na odbiorcę, strategie marketingowe w promocji.
- Tworzenie bazy danych mediów. Jak zaistnieć na poziomie lokalnym oraz ogólnopolskim.
- Pisanie treści emaila do konkretnej redakcji. Praktyczny warsztat.
- Rozmowa telefoniczna z konkretną redakcją. Dwa warianty, zachęta dziennikarza do przyjazdu oraz odpowiadanie na pytania researchera.
- Układanie scenariuszu realizacji relacji reporterskiej. Dopasowanie go do oczekiwań i wytycznych redakcji.
- Logistyka. Prowadzenie dziennikarza szlakiem naszych ciekawych miejsc, inwestycji, wystaw.
- Znani, wyjątkowi, utalentowani, młodzi – czym się chwalić, kogo znać, do kogo mieć zaufanie, z kim budować nasz dobry wizerunek i markę osobistą lub firmową.
- Budowa i współdzielenie bazy ekspertów, gotowych do udzielenie informacji, komentarzy.
- Kulisy pracy redakcji. Gdzie i w jaki sposób zapadają decyzje o realizacji tematów informacyjnych, publicystycznych i reportaży.
- Myślenie o zasięgach. Działamy lokalnie, a informacje o nas rozchodzą się globalnie – media społecznościowe.
- Zespół prasowy. Siła, doświadczenie i organizacja zespołu, jak działa komunikacja wewnętrzna i zewnętrza, jak wygląda decyzyjność.
- Odwaga. Poprawa słownej lub wizerunkowej wpadki szefa.
- Czas reakcji – jak szybko odpowiadać, z kim konsultować.
- Dziennikarz – przyjaciel czy wróg. Łowca sensacji i gadżetów.
- Sprostowanie, prawo do autoryzacji wypowiedzi, manipulacja.
- Ciekawostki i sztuczki dziennikarskie.