Stres towarzyszy każdemu i każdy może nauczyć się nad nim panować. Wystarczy odkryć własny „magazyn” tlenu i sprawnie z niego korzystać. Szczególnie jest to przydatne podczas wystąpień publicznych. Przełamanie strachu to pierwszy krok, kolejne to zbudowanie atrakcyjnego i dynamicznego przekazu wzmacnianego gestykulacją i mimiką. To też okazało się łatwe. Wystarczyło wyjść na scenę, uśmiechnąć się, spojrzeć widowni w oczy i mówić tak, żeby chciała słuchać. Do tego pakietu trzeba dołączyć skuteczną autoprezentację. Czyli wywołać u odbiorcy zainteresowanie naszymi osiągnięciami i umiejętnościami. Tak uzbrojony uczeń będzie wiedział, jak wyjaśnić nauczycielowi, spóźnienie, nieprzygotowanie, oraz obronić swój punkt widzenia.
Do takiej konfrontacji pomiędzy nauczycielami a uczniami doszło podczas warsztatów medialnych, które prowadził dziennikarz Adam Mokrzycki. Wychowawcy brali czynny udział w ćwiczeniach. Te odzwierciedlały pracę reportera i ekipy telewizyjnej. Uczestnicy nie tylko sprostali wyzwaniu, ale zapowiedzieli, że chętnie będą uczestniczyć w kolejnych edycjach.











































