
Pozowanie do zdjęcia to nagroda, za nawiązanie dobrych relacji. Umieć rozmawiać na każdy temat, to wciąż wielka sztuka. Dobry wywiad, przeprowadzony według zasad rzemiosła dziennikarskiego, otwiera drzwi do współpracy w każdym wymiarze i każdej branży. Brak doświadczenia w zadawaniu dociekliwych pytań, uważnym słuchaniu i wyciąganiu wniosków, bardzo utrudnia działania międzyludzkie i zawodowe. Rozwój osobisty musi bazować na umiejętności odkrywania potrzeb drugiego człowieka. Zwykła rozmowa to wciąż najlepsza metoda dotarcia do wspólnego celu, tak często różniących się osób. Arena doświadczeń to korzyść dla mniej i bardziej doświadczonych. Pierwsi na pewno skorzystają, drudzy wyrwą się z sideł rutyny.

„Zapraszam do rozmowy, bo w rozmowie świat się tworzy” – wszystko po to, żeby wiedzieć. Wiedzieć co trzeba, co można, co robić, z kim, kiedy, za ile etc. To i dużo więcej można ustalić podczas wywiadu. Rozmowy codzienne i wyjątkowe, wnoszą do naszego życia prywatnego i zawodowego wiele wartości. Chodzi nawet o świeże spojrzenie na dobrze nam znane sprawy i tematy. Umieć mówić to nic trudnego, ale umieć słuchać z uwagą bywa trudniejsze. Narzucać coś w rozmowie, a skutecznie proponować to dwie różne metody dochodzenia do tego samego celu. Rozmawiać na każdy temat, warto ćwiczyć codziennie. Rozmowy domowe i rozmowy służbowe mają wspólny mianownik, łatwe zrozumienie u odbiorców.














„Nie pamiętam nawet tego co powiedziałem” – tak wiele osób podsumowuje swój pierwszy raz – sam na sam z obiektywem. Myśli i słowa muszą szybko się spotykać – to najważniejsze działanie podczas wypowiedzi przed kamerą. Pamiętajmy, że emocje i tak ustąpią pierwszeństwa przekazowi. Emocji nie należy całkowicie tłumić, trzeba je dozować odpowiednio do treści. Łatwiej jest odpowiadać na pytania, nawet gdy nie są słyszane na wizji, niż wygłaszać monolog. Warto mówić pełnymi zdaniami (wtedy łatwiej przyciąć takie nagranie). Siedząc czy stojąc warto gestykulować i być aktywnym mimicznie, to wzmacnia przekaz i angażuje odbiorców





„Dziękujemy Adamowi Mokrzyckiemu – Usługi Medialne za profesjonalne warsztaty z komunikacji, które pomagają nam w budowaniu marki osobistej! Rozbudziły naszą kreatywność i wyposażyły nas w narzędzia do działania!” – Aleksanadra Ślusarska koordynatorka Uniwersytetu Superagenta.