Urzędnik profesjonalny, to dziś także urzędnik medialny. Nie unika kontaktów z dziennikarzami, chętnie prezentuje efekty pracy instytucji, którą reprezentuje. Korzysta z wielu narzędzi ułatwiających publikowanie treści foto i wideo w internecie, mediach społecznościowych oraz w prasie, radiu i telewizji. Widok mikrofonu, kamery, oświetlenia planu zdjęciowego, nie podnoszą mu ciśnienia i nie wywołują stresu. Wie jak się ubrać do nagrania w studio czy plenerze. Panuje nad emocjami, głosem, mową ciała. Wie jak zorganizować i poprowadzić sprawnie konferencję prasową. Potrafi budować przewagę informacyjną w sytuacji kryzysowej. Wideokonferencja czy własna wideorelacja nagrana na potrzeby komunikacji wewnętrznej czy zewnętrznej, nie stanowi dla niego problemu. Wie jak stać, siedzieć, gdzie patrzyć, jak zagospodarować przestrzeń wokół siebie podczas spotkania rejestrowanego w systemie audio-wideo Wykorzystuje streaming do kontaktu z klientami, mieszkańcami. Mówi „ludzkim językiem”, bez wielu trudnych i niezrozumiałych, dla dużej grupy odbiorców, wtrąceń. Wie kiedy należy odesłać dziennikarza do rzecznika prasowego, a kiedy wystąpić w roli eksperta. Nie nadużywa tej pozycji, obca jest mu buta, kontroluje pewność siebie, potrafi tworzyć przyjazny klimat medialny wokół urzędu czy instytucji. Takie tematy ćwiczyliśmy podczas warsztatów zorganizowanych na zaproszenie Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.