Jedno z ćwiczeń polegało na tym, że młodzi ludzie tworzyli pozytywny profil emocjonalny wybranego kolegi/koleżanki, a następnie odgadywali o kim mowa. Zadaniu towarzyszyło dużo radości i miłych niespodzianek. Współpraca polegała także na określeniu kiedy i jakie emocje warto włączać, jak nad nimi panować, jak dzięki nim budować wartościowe i trwałe relacje, wzbudzać zaufanie, opowiadać ciekawie, jak dzielić się emocjami, budować wiarygodny przekaz, kreować postawy. Obawa, onieśmielenie, podenerwowanie, podniecenie, poruszenie, przejęcie, skrępowanie, skupienie, strach, stres, sztywność, trema, wzburzenie, bojaźliwość, lęk, niebezpieczeństwo, niepewność, niestabilność, troska, trwoga, zagrożenie, zmartwienie, sensacja, szok, wrażenia, sentymentalność, tkliwość, uczuciowość, wrażliwość, wyczucie, wzruszenie, koncentracja. To prawdziwy arsenał, którym warto posługiwać się także podczas licznych egzaminów, prezentacji, kreacji na każdym etapie życia szkolnego i zawodowego. Powodzenia!